مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

بالاترین فروش روز اول سینمای ایران با «سال گربه» ثبت شد | رشد ۴۰درصدی مخاطبان سینما در فروردین‌ماه

  • کد خبر: ۲۲۱۴۲۳
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
بالاترین فروش روز اول سینمای ایران با «سال گربه» ثبت شد | رشد ۴۰درصدی مخاطبان سینما در فروردین‌ماه
کمدی «سال گربه» که خیلی بی‌سروصدا روی پرده رفت، موفق شد تا با جذب ۱۰۸ هزار مخاطب، به سومین فیلم پساکرونایی تبدیل شود که چنین افتتاحیه باشکوهی را جشن می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سال گربه در افتتاحیه خود، عملکردی چشم‌گیر داشت و موفق شد تا با جذب ۱۰۸ هزار مخاطب، تنها ۹ هزار مخاطب از گشت ۳ و ۲ هزار مخاطب از افتتاحیه تمساح خونی کم آورده و به سومین فیلم دوران پساکرونا تبدیل شود که چنین شروع طوفانی را تجربه می‌کند.

سال گربه موفق شد تا طی ۳ روز نخست اکران خود، با نمایش در ۱۸۷۵ سانس، ۱۰۸ هزار مخاطب داشته باشد و به فروش ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برسد. البته که قطعا مصادف شدن افتتاحیه سال گربه با عید فطر، بر میزان اقبال از این فیلم افزوده است علی‌الخصوص آن‌که نمایش ناگهانی فیلم سبب شد تا صاحبان اثر، فرصت کافی برای تبلیغات کار نداشته باشند.

با این راندمان،  سال گربه، به دومین فیلم پرفروش این روز‌های سینمای ایران تبدیل شد.  تمساح خونی در همین مدت زمان موفق شد تا با سالن‌هایی بیشتر، ۱۷۲ هزار مخاطب داشته باشد و بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیز بفروشد.

سینمای ۱۴۰۳ با ۴۰درصد مخاطبان بیشتر

سینمای ایران طی تعطیلات ۳ روزه پایان هفته قبل ۳۵۳ هزار مخاطب داشت و توانست ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بفروشد.

بررسی عملکرد ۲۴ روز نخست اکران امسال نشان می‌دهد که سینمای ایران نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۴۰ درصدی میزان مخاطب را شاهد است. این مهم در شرایطی رخ داده که سینماها، ۵ روز از ۲۴ روز امسال را به مناسبت شب‌های قدر تعطیل بودند درحالی‌که این آمار برای مدت زمان مشابه سال گذشته، تنها ۲ روز بوده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تعطیلات عیدفطر در ۲۴ روزه امسال وجود داشته و در مدت زمان مشابه سال گذشته وجود نداشته است.

سینما‌ها طی ۲۴ روز نخست امسال، ۱ میلیون و ۷۴۸ هزار مخاطب داشتند و ۱۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز فروختند حال آن‌که این آمار برای ۲۴ روز نخست سال گذشته، ۱ میلیون و ۲۴۹ هزار مخاطب با گیشه ۶۰ میلیارد و ۱۰ میلیون تومانی بوده است.

حالا که مشخص شده سال گربه خود به قطب فروش سینما‌ها تبدیل شده و در کنار تمساح خونی، یک دوقطبی خوب را برای گیشه سینما‌ها رقم زدند باید به یک اکران طلایی برای فصل بهار اندیشید. رویکردی که سبب خواهد شد تا میزان استقبال از فیلم‌ها و البته گیشه، فراتر از آن‌چه باشد که تخمین زده بودیم.

این روند در کنار چند اکران اردیبهشتی و البته نو شدن ناوگان اکران در نیمه دوم خرداد، شتاب استقبال را دوچندان خواهد کرد تا سینما‌ها با رکورد‌هایی که طی هفته‌های آتی رقم خواهد خورد، به فصل تابستان ورود کنند. فصل تابستانی که دو ماه از آن با ماه‌های محرم و صفر تلاقی پیدا کرده و می‌توان با یک برنامه‌ریزی درس و حساب‌شده، از این ماه‌ها نیز بازه‌هایی طلایی برای سینمای ایران و مخاطبان آن آفرید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->